myownsuperhero.blogg.se

skriver till mig själv för att klargöra vad jag vill, vad jag uppnått hittills. Skriver mina observationer, Det är min öppna dagbok som jag inte vill sprida för att bli någon "bloggare", det är bara jag, den jag är. Blogg lät som en bra idé, istället för en liten tråkig dagbok som man inte får någon feedback på..

Vad händer just nu?

Publicerad 2014-09-20 14:21:02 i Allmänt,

Jag är inne på mitt 25e år. Jag tänker mycket på min ålder, för att jag tänker på vad jag gör just nu. Vart går all min tid? Hur mycket tid lägger jag på vänner, sport, matlagning, arbete, andra nöjen, att festa och huvudsakligen min familj? Jag vet att jag har det bättre än alla andra, inte bara för att jag bor i Sverige. Jag har det bättre än alla andra för att jag kämpar hårdare än dom flesta. Poängen med att jämföra mig med andra har ingen poäng, det ska bara ge mig en uppfattning på hur bra jag själv kan ha det oberoende av det yttre (miljön, människor). Hur bra jag kan ha det i mitt inre, hur bra hälsa jag kan ha, hur mycket jag tränar för att motverka alla daglig medvetna och undermedvetna stress som min kropp utsätts för, hur lugn är jag när jag resonerar, hur utnyttjar jag mina känslor när jag kopplar ihop saker i mitt "neutrala analytiska tänkande" (när jag pratar internt med mig själv) och samtidigt vara objektiv.
 
Vad är poängen med att tänka på det här? Poängen är att göra skillnad. Inte bara skillnad, utan hur stor skillnad som möjligt. Jag vill göra skillnad på ett positivt sätt. Jag börjar med att jobba med mig själv så att jag blir bättre och starkare, samtidigt gör jag min omgivning mer positiv och mer engagerad. Sen kommer resten av världen, det är i alla fall idealet. Men nu är det bara jag.
 
Jag har lagt mycket fokus på mina studier som jag aldrig ens gjort förut. Det handlar inte om "wow det är intressant och kul att gå till skolan" längre. Det är mer att "jag ska fan bli bäst på det jag gör för att bli bättre på annat". Att bli intellektuell i flera områden, att veta lite om allt och sen skapa förmågan att kunna ta reda på en sak om man vet hur man ska ta reda på det och vad man ska leta efter. Nu fokuserar jag på sjuksköterska och biomedicin på min fritid.
 
Jag lägger mycket fokus på min träning, jag har tränat varje dag sen slutet av juli. Jag har tränat så hårt att jag har gått upp mellan 5-10% muskler men jag har skadat mina knän, fötter, vader, sista bukmuskeln (hur fan lyckas man med att skada EN bukmuskel?) och vänstra axeln pga överbelastning. Jag kör boxning, wing chun, fotboll (som är min största första o största dröm sen jag va 7) friidrott samt gym. Nu måste man ta det lugnt för att jag har lärt mig att bara för min mentalitet är långt före min fysiologiska förmåga att bygga, betyder det inte att man kan slita och köra hur hårt som helst utan någon paus alls. Jag har till slutet av oktober att fokusera på studier och andra företagsidéer tills jag har återhämtat mig.
 
Jag har en bilfirma nu vilket e kul då man vet hur man ska snacka ned priset på potentiella bilar med vinst. Jag har andra projekt igång som kanske kan ge mig något fastän att jag jobbar med det gratis till att börja med. Inget jag tänker berätta nu för det är bara en idé utan en affärsplan.
 
Jag har begränsat min tid som jag lägger på mina vänner. Det är inget fel på mina vänner, dom e bäst. Oavsett hur falska eller äkta vissa är, det är ok för mig hur de än är - för att ingen är perfekt. Mina syn på mina värdegrunder är att om man skadar mig rakt framför mig så ska man ta konsekvenserna ifrån mig på plats. Jag är inte snäll när sånt händer, för jag vet att man som människa vet bättre och om man gör fel är det oftast något som man har gjort pga att man tillät sitt ego bli mer tillfredställd för tillfället. Det jag menar med att jag tar det "på plats" och inte tänker på sen - för att jag har bättre för mig än att tänka på vad som är rätt och fel när jag befinner mig i nuet som är t.ex. att plugga, träna eller annat viktigt. Det som hände igår, hände igår. Varje dag är en ny dag. Enklare blir det inte, egentligen.
 
Jag har ändrat mitt liv, hela min livsstil. Något konstigt hände i juni det här året. Enligt vissa så flög "mognadsgraden" upp, och dessa människor är utbildade akademiker, läkare o psykologer. Visst, det fungerar för mig om det är det. Det spelar ingen roll. Men det som bidragit till min utveckling på senaste tiden är mitt "filter". Filter som alla andra har, när dom ska filtrera bort bullshit från nyheter, när dom ska filtrera bort dåliga händelser som är över men kanske ättra sig kvar pga en känsla som man inte släppt. Mitt filter har kanske bara begränsat sig att bara ta in det som händer just nu. Och mitt filter säger mig även hur viktigt det är att göra det jag gör just nu i nuet. Så jag vet dagen därpå om jag vill lägga mer tid på det beroende på vad jag fick ut av det igår.
 
Jag har mycket tankar i mitt huvud som flödar runt i mitt liv, jag kommer få en bostad som är typ permanent. Då får jag chansen att bara vara jag, helt själv och utvecklas ännu snabbare. Det är viktigt nu när jag är igång att etablera en stabil grund att gå på och hålla fast vid resten av mitt liv.
 
Nu ska jag lista allt jag behöver göra, gå på semester i några dagar efter min examination och sen ska jag komma tillbaka som ett monster, en mästare, en som vet allt, en som har koll på allt, en som vågar erkänna att man kan göra fel. Jag säger till mig själv det andra skulle kunna säga till mig för att jag behöver inte andra för att bekräfta mig fastän det faller naturligt att få "positiv feedback". Men man ska även ge sig själv (feedback) mer mer än vad man ger andra - Katt Williams, comedian - jag tror att det är något man inte tänker på så mkt. Med "mycket" menar jag inte att "åh jag vet om det här faktiskt", jag tror att dom flesta är medvetna om att man ska ge sig god feedback, men jag tror inte att dom är medvetna om hur ofta dom borde göra det för att dom tänker alltid på annat. The happiness of your life depends on the quality of your thoughts
 
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela